În România liberă în care trăim de 20 de ani încoace avem televiziuni și radiouri foarte bine cenzurate de un organ împuțit politic numit CNA. Organiștii – demnii urmași morali ai foștilor cenzori ceaușiști – se dau peste cap în fiecare zi pentru salarii grase, plătite de tătucul lor cu bani luați de la noi toți, să îi apere imobiliarului sperjur partida infracțională și fața pocită de imoralitate și alcool.
Au ajuns domnii ăștia intelectuali să ghidoneze televiziunile și radiourile pînă la a-i face să ne spună de 50 de ori pe zi să ne spălăm pe mînuțe înainte de mîncare, să nu rîgîim în tramvai, să consumăm fructe și legume în exces și alte astfel de sfaturi pline de har.
Ce nu-s în stare să facă cei din brigada de moravuri radio-TV e să mențină televiziunile în parametrii de funcționare normali și tolerabili de telespectatori. Un exemplu care s-ar cuveni cenzurat dar pentru care încă nu au primit telefon de la vreun traficant de influență acreditat la palat îl constituie reclamele în care sună telefoane. Sînt tot mai multe, sînt tot mai agresive, sună tot mai realist. Mai demult aveau unele modificări la sunetele de SMS sau apel dintr-o urmă de considerație pentru posibilii clienți. Acum sună exact ca un telefon din magazin cu soneria implicită, eventual puțin mai tare.
Membrule CNA care ești: te rog nu mai cenzura mînia flămînzilor nenorociți de patronul a cărui mînă o lingi cu atîta entuziasm sau măcar fă-o mai cu perdea că deja comunicatele pe care le semnezi au un clar accent bielorus. Mai bine ocupă-te ca bietul telespectator care-ți bagă în traistă, în afară de a înghiți propaganda de partid și de stat pe care o încurajezi cu procesul verbal de amenda în mînă, să nu fie agresat la propriu – să nu își caute telefonul de 10 ori în fiecare seară pentru că niște companii imorale înțeleg să-și bată joc de cei care le înghit reclamele de prost gust. Fă chestia asta din proprie inițiativă, nu aștepta niciun telefon de la cancelarie. Crezi că te ține? Ai avea tu atîta tupeu încît să ai o inițiativă curajoasă? Surprinde-ne!
Notă: acesta NU este un pamflet. Nici nu ar fi nevoie avînd în vedere că pe internet nu are putere procesorul verbal de amenzi al cenzurii CNA.
In ce scop suna celularele alea in reclame?
Reclamele în care sună telefoane au scenariul așa de „inteligent” construit încît ar trebui să pară că face parte din acțiunea videoclipului faptul că telefoanele sună așa de realist.
La ce sînt reclamele astea? De obicei la noul plan tarifar care le permite tinerilor să vorbească 25 de ore pe zi*, nelimitat**, între orele 23:00 și 04:59 dimineața, în rețea, în grup***, gratuit**** în prima lună*****, amanetînduși doar un singur rinichi. Despre clauza de reziliere înainte de expirarea contractului nu se spune nimic în reclamă dar acolo e vorba despre rinichiul numărul 2 (planul tarifar se adresează în special tinerilor și ei nu sînt înclinați să se gîndească la back-up-uri / planuri de siguranță).
––––––––––––––
* în zilele de vară (15 iulie-14 august)
** în limita a maximum 50 de minute
*** grupul va fi conține maximum 3 (două) persoane alese prin tragere la sorți la nivel național de operator și va conține în mod obligatoriu un student care suferă de cancer la creier cauzat exclusiv de convorbiri în rețea, taxate la tarif fără reduceri sau oferte excepționale.
**** în valoare de minim 20 euro pe lună.
***** plină.
În ultima vreme e îngrijorător că telefoanele au început să sune și în reclame la lapte acru, detergenți, biscuiți fără ciocolată, mașini de teren etc.
La noi biscuitii fara ciocolata se numesc mai simplu biscuiti. La fel ca si biscuitii fara crema.
Si biscuitii cu ciocolata respectiv cu crema cum se numesc ei la voi?
Oreo… cred.
Sînt cam scumpi aia… Îți mai amintești de tradiționalii Piknik otomani?