AMD: driver video cu interfață deșteaptă

Cam așa arată fereastra principală de configurare a driverului video de la AMD, Catalyst:

Frumos. Bine am venit! Așa ar trebui să înceapă orice program care își respectă utilizatorul. Unele încep necioplit, cu meniuri complicate, cu toolbaruri, butoane, tabele cu date… înfricoșător. Ca și cum omul deschide Excel ca să lucreze DIRECT cu un tabel sau pornește Word ca să scrie brusc un document… Nu! Om vrea să fie salutat, să dialogheze „ce mai faci, cum e vremea, ce mai fac copiii”, după care treptat să treacă eventual la tabele sau documente… Cu Catalyst mă simt în siguranță, știu că am ajuns în locul potrivit, că sînt respectat. Mă simt… Exact: mă simt binevenit!

Frumoasă poza cu placa video. Neagră. Și cu roșu. Și opțiunile sînt dintre cele mai utile. Ce ar vrea omul să facă dacă tot a ajuns aici? Cel mai probabil să urmărească pe Twitter pe CatalystMaker. Adică nu, mai degrabă deschizi fereastra de configurare a plăcii video pentru că vrei să vizitezi amd.com. Doar de aia au pus opțiunea asta înaintea celei cu Twitter, pentru că au observat (testînd) că utilizatorii odată ajunși aici, tind mai degrabă spre amd.com decît spre Twitter.

Pe vremuri oamenii ajungeau la configurarea plăcii video pentru că voiau tot felul de chestii plictisitoare și neinteresante: schimbau rezoluția (ce obicei ciudat), schimbau aranjarea sau orientarea monitoarelor, adîncimea de culoare, mai știu eu ce alte prostii. În ziua de azi utilizatorul are alte priorități.

Din păcate pentru mine, sînt un utilizator de modă veche așa că am pivotat monitorul secundar și am vrut să setez lucrurile corect în ce privește placa video. Unde pot face asta? Twitterul mi-e clar unde îl găsesc, orice utilizator de plăci video AMD ciripește periodic. Sau aș putea updata driverul că și asta pare ușor și e chiar prima opțiune, dar acum nevoia mea e alta. Să apelez serviciul de relații cu clienții ca să aflu ce caut? Nu de alta dar asta e cam ultima alternativă vizibilă, cu asta am epuizat interfața. Deci care din cele 4 ar putea să mă ajute? Cel mai probabil Contact Customer Care…

Ba nu. Stai! Uite jos un buton Basic. Nu am idee ce face dar sigur e mai promițător decît Twitterul. Nu, uite sus mic în dreapta Options. Acolo trebuie să fie ceea ce caut. Nu, nici acolo. Ce mai rămîne? Dacă aș fi un utilizator cîrcotaș și rău voitor aș zice să încercăm un click dreapta pe sigla AMD din colțul stînga sus dar cum nu sînt, am încercat și în stînga-sus la Graphics:

Da, acolo, în colțișorul ăla, sub Graphics scris mic-mic au ascuns tot. Sigur că spiriul prietenos AMD e din nou prezent așa că prima opțiune din meniu e foarte utilul Welcome. După asta (și dacă am reușit să ajung aici), mi-am rezolvat din cîteva clickuri problema.

Cum se poate ajunge la așa lipsă flagrantă de bun simț comun? Cum să ascunzi acolo opțiunile esențiale, rațiunea de a fi a aplicației și să umplii spațiul mare, colorat, PREȚIOS al interfeței cu Twitter, amd.com, contact customer care? Ce e mai probabil cînd ajungi aici ca utilizator? Să vrei Twitter? amd.com? Sau să schimbi rezoluția? Care sînt oare pașii prin care programatori fără îndoiala competenți, inteligenți și probabil normali, să ajungă la astfel de aberații? Trebuie să fie vorba de un mecanism perfid, care te cuprinde fără să banuiești și te duce pe nesimțite departe de orice și-ar dori omul de rînd de la tine ca profesionist.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *