afacerea cu căutarea

Care e afacerea cu căutarea pe internet? Pentru ce atîta disperare să te înghesui să fii tu cel care consumă curent pentru a “ajuta” omul să găsească informația dorită?

  • ca să afli lucruri despre el pe care să le poți vinde sau folosi pentru a vinde (scuzați, monetiza).
  • ca să îl manipulezi prezentînd rezultatele pe care le vrei văzute nu ceea ce caută planctonul.

Mergi la bing.com și căută să downloadezi Firefox. Vei vedea cît de buni sunt Google cînd vine vorba de căutare, nu doar de căutarea pe care o practică ei ci și concurenții:

 firefoxonbing

Primul rezultat, afișat este altceva decît cauți, este chiar concurent și e o un rezultat manipulator pentru care Google plătește la Microsoft.

Păi cum, nu erau Google și Microsoft concurenți mai ales în ce privește căutarea? Cum să-și plătească unii altora serviciile?

Păi cum 2, nu era Google prietenul fundației Mozilla, cum să plătească la Microsoft (!) pentru a elimina rezultatele prietenilor lor?

Și de ce Microsoft ar face chiar orice pentru cîțiva cenți murdari în plus?

Se cheamă foame disperată adică capitalism (cacofonie asumată!).

2 thoughts on “afacerea cu căutarea”

  1. Aici trebuie sa te contrazic. Nu este vorba de „foame” pentru ca asta ar insemna ca ei nu au destula „mancare”. E vorba de a stoarce maxim de profit cu orice prilej. Google are scopul principal de a-si maximiza profitul. Daca e bun sau rau sau verde sau rosu e pentru ca ei spera ca asa o sa aibe mai multi clienti (= profit).
    Mi se pare foarte asemanator cu televiziunile la care trebuie sa te uiti si la reclame daca vrei sa vezi emisiunea. Tu „cautai” emisiunea, dar ei iti baga in fatza reclamele (eventual cu volumn sonor mai mare dar asta e alta discutie)

  2. Mie îmi place cum Google plătește un dușman (Microsoft) pentru a-și înșela un prieten (Mozilla). Care prieten ai putea zice că Mozilla sînt mai degrabă sclavi la Google… Deci pînă la urmă toată lumea e aproape fericită.

Dă-i un răspuns lui Aburel Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *